Neel & Toby gaan Aus Tralie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Neel & Toby - WaarBenJij.nu Neel & Toby gaan Aus Tralie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Neel & Toby - WaarBenJij.nu

Neel & Toby gaan Aus Tralie

Blijf op de hoogte en volg Neel & Toby

28 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Neel en Toby gaan Aus Tralie

Deze keer vanuit Melbourne, en ook meteen de laatste keer vanuit Australië.

Canberra laten we achter ons, met een... (tromgeroffel graag) jawel dames en heren! een Chinees Visum! Het kost dan wel het een en ander aan papierwerk en geduld maar die stempel is binnen! We komen thuis! (Maar nog even geduld)

In Canberra hebben we meteen ons totale museum bezoek verdubbeld. Om maar niet te beginnen over het aantal bezoeken aan de plaatselijke 'Library' (FREE WI-FI). Je moet toch wat als je daar 4 dagen moet 'wachten'.

Phillip Island, was de volgende halte. Waar je bij ons de Gay Parade hebt eens per jaar, heb je hier elke (!) dag een Pinguïn Parade, zonder roze jasjes en glitterpumps met hak van 14cm (Al lijkt de manier van lopen/ waggelen af en toe wel overeen te komen).

Zo komen hier elke dag met +/- 1000 pinguïns aan land rond zonsondergang om na een lange dag op zee hun kuiken, dat landinwaarts naast zijn nestje staat te wachten, te voeden. Erg cool om dit mee te mogen maken! Het is zo'n lollig gezicht om de pinguïns uit de zee te zien komen. Ze twijfelen eerst om de zee uit te komen, en als ze dan eenmaal op het strand zijn, rennen en buikschuiven ze nog 2/3 keer terug de zee in, omdat ze bang zijn voor vossen ( als je het ons vraagt zijn de gillende Aziaten met telelenzen van 80cm angstaanjagender, maar toch). De pinguïns komen in groepjes van 10-30 aan land en na een aantal heldhaftige pogingen om aan land te geraken, gaan ze dan toch echt de duinen in op zoek naar hun kuiken. En nu maar hopen dat ze hun kuiken terugvinden. De jonge kuikens hebben namelijk geen idee namelijk wie hun moeder is, en proberen dus bij iedere pinguïn die ze zien voedsel te scoren! Geeft niet, wisten wij eerst ook niet.

We rijden Melbourne voorbij om The Great Ocean Road te volgen. We passeren o.a Torquay, Anglesea, Apollo Bay, Warnambool, Portland, Port Campbell en eindigen in Cape Bridgewater waar zich de grootste zeehondenkolonie van AUS bevindt. Bijzonder is, is dat hier, als enige plek op de hele wereld 2 verschillende kolonies ( Australische en Nieuw Zeelandse zeehonden) SAMEN en in HARMONIE leven.
Verschillende groepen die samen in harmonie leven.. het kan dus gewoon Donald.

We zetten onze trip voort en krijgen veel visite tijdens onze overnachtingen van Kangoeroes, Koala's en Kaketoes. (Of gingen wij bij hen op visite?) We hebben besloten om uiteindelijk niet door te rijden tot Adelaide, maar landinwaarts te gaan waar de wijnvelden, en het national park The Grampions op ons lagen wachten. Daar voelden we toch net wat meer voor..

Op naar Melbourne, daar wachtte ons de Australian Open. Een kaartje voor Federer vanaf 480 dollars pastte net niet in het budget, maar een park pass was zeker de moeite waard. De hele dag kwartfinales gemengd en dubbel spel met oa. Michaela Kraijiceck en de toekomstige toppers bij de jeugd. Tussendoor nog trainingen van finaliste vanavond Serena Williams en Tsonga mogen bijwonen. Het was voor Neel een leerzame dag :).

Toen bleven er nog 4 dagen over waarvan 2 feestdagen. Neel's verjaardag de 25ste en de 26ste Australia day, die overigens niet zo uitbundig is zoals bij onze Nationale dag, alles in het oranje en lege bekers bier, nee hier gaat het er iets bescheidener aantoe.
Net als in Sydney hebben we wederom dagelijks de marathon afstand aangetikt en een bezoekje aan het Albert Park, waar onze Max Verstappen over 2 maanden weer van start gaat, niet overgeslagen.

Vanmorgen ons mobiele thuis van de afgelopen 7 weken een flinke poetsbeurt gegeven en ingeleverd met een km stand van 6602, en vandaag nog een lange dag wachten totdat we mogen naar Nieuw Zeeland. Vanavond vliegen we nog 4 uurtjes verder van huis en gaat de tijd ook nog 2 uur verder vooruit.. We zitten na de vlucht inmiddels op 12 uur tijdverschil..!

Australië was een groot avontuur voor ons! Een fantastische ervaring, ontzettend veel moois gezien, veel nieuwe mensen leren kennen, van Zuid Koreanen tot Zuid Afrikanen en van Israëliërs tot volk uit Deurne. Kortom, ons Aussie life is ons goed bevallen, op naar de Kiwi's!

P.S Lambert, na het lezen van je reactie op ons vorige verslag, waren we toch enigszins geschokt.. Dat je een bezige bij bent, is bij menig Nijnselaar bekend (wellicht Meijerijstadter inmiddels ook) echter dat uitgerekend jij al tientallen jaren je benen aan het scrubben bent, doet ons toch versteld staan. Overigens ook niet gek dat ze dan ook zo spierwit zijn. Het verklaard wel die partij tri- en bi-ceps op je bovenarmen.

P.S.S Sjakie, antwoord op je vraag hoe ik het volhoudt met 1 badlaken? Mijn badlaken is nadat ik het (voor de tweede keer!) in gebruik had genomen, weggehaald. Bloody assholes. Gelukkig heb ik met mijn charmes de campingbaas weten te overtuigen dat ik echt niet thuis kon komen zonder handdoek, dat zouden ze simpelweg niet geloven. Hij heeft me daarom 5 andere meegegeven. Ik hoop dat ik je hiermee voldoende gerustgesteld heb.

Nu het nog kan.. Een passend Australisch afscheid..:

' Cheers, mates '

• 28 Januari 2017 - 14:02

Rene:

Toby en Neel,
    Wat leuk om te lezen dat jullie al zoveel hebben meegemaakt en nog steeds enthousiast zijn. Nu op naar China, en dan komt het einde helaas voor jullie alweer in zicht.
    Geniet nog van die laatste maand, en laat ons mee genieten van jullie ervaringen en filmpjes.

Oosterholtjes

• 28 Januari 2017 - 14:28

Carlo:

Ook in Melbourne en omstreken weer nie veul te beleven dus. Maar snel naar kiwi island en daar wat thrillseakers afvinken have Fun

• 29 Januari 2017 - 12:00

Helmi:

Wauwie, geniet nog de laatste maand van Nieuw-Zeeland en China! Wat hebben jullie veel moois gezien!! Groetjes uit een regenachtig Son

• 29 Januari 2017 - 19:44

Anouk:

Mooi stelletje reizigers zijn jullie! Wederom een goede update...:) De roadtrip is dus goed bevallen..mooie hotspots gezien lees ik wel! Heel cool! Geniet van NZ, dat moet ook echt prachtig zijn! Daar gaat Toby zijn natuurhartje vast nog sneller kloppen...;) Nog een maandje te gaan zeg, time flies! Blij om jullie over 4 weken weer te zien! De afgelopen tijd was ook niet makkelijk, wat een afstand! Maar ik zie bij de foto's een mooie kerk voorbij komen, dus met dat kaarsje voor Ome Nol is het zeker goed gekomen! Ome Nol is wereldwijd herdacht. Van NYC tot aan de oostkust van Australië, dat doet ons goed! Tot snel lieverds! X

• 31 Januari 2017 - 11:22

Lambert:

Nieuw-Zeeland. Ik las twaalf uur tijdverschil, maar ik denk dat jullie twaalf minuten bedoelen. Ik heb in mijn oude Bosatlas (editie 1954) overal naar 'Auckland' gezocht, maar kon het nergens vinden. Wel Haamstede, Renesse en Zoutelande. Rijd er zelf wel eens naar toe om op onderzoek uit te gaan.
    De vijver is weer ontdooid en de mussen pikken driftig en vol ijver aan ouwe mik uit Erp. Ze krijgen nu wel wat last zie ik van vogelobesitas. Heeft volgens Sonja Bakker, die ik gebeld heb, alles te maken met de koolhydraten. Sommige komen nu bijna de lucht niet meer in en waggelen wat rond. De rond vliegende sperwers vinden het allemaal prima, die hoeven alleen nog maar een duikvlucht uit te voeren.
    Een man die in de trein op een klarinet speelde krijgt 230 euro boete, zo lees ik net. 130 voor in de trein en nog eens honderd euro extra voor spelen op het station: ernstige geluidsoverlast, zo luidde de aanklacht! Ik dacht, wat moet Gordon dan wel niet voor een boete krijgen als hij in de trein begint te zingen? Minimaal duizend euro of zo? Nooit te veel. Tante Erna gaat tegenwoordig op maandagmorgen in plaats van ome Nol in de krant op zoek naar de uitslag van Nijnsel. Heb dat voor de komende weken toch maar afgeraden..... Ze zal op mijn verzoek ook meteen naar Erp kijken. Gisteren meldde ze enthousiast dat Erp afgelopen zondag met 24-17 had gewonnen. Waarschijnlijk snookeren......
    Het wordt hier vrijdag maar liefst twaalf graden dus de gezinsfles Rituals Anti Age zonnebrand is binnen handbereik. Ajax heeft een Braziliaan gekocht. El Ghazi gaat naar Lille of naar Erp en wordt waarschijnlijk eerst verhuurd aan Boerdonk. Na de wedstrijd PSV-Heerenveen (4-3) heeft de thuisploeg alsnog een Schot aangetrokken. Daar willen ze de goal mee echt timmeren......
    Ik moet nu echt stoppen want de vaatwasser roept opnieuw om leeg te worden gemaakt. Vanmiddag ga ik hardlopen: van Nijnsel Zuidereiland naar Nijnsel Noordereiland. En morgen weer een keer het Fordje starten. Als ik een goede prijs kan maken, dan ruil ik hem misschien wel in tegen een campertje.....
    Geniet er nog van en ik hoop van harte dat jullie van meneer Rutte eind februari toch weer Nederland in mogen. Hij schijnt een decreet voor te bereiden waarin wordt verordonneerd dat reizigers uit een stuk of zeven landen Nederland niet meer in mogen. En misschien zit China daar wel bij..... Anders boek je vlucht maar om naar Neerpelt, dan pikken we jullie daar wel op. Ik neem aan dat jullie op Rosenmontag verkleed het vliegtuig in stappen? In China is zojuist het Jaar van (Foppe) de Haan begonnen, dus Toby, misschien kun je in Beijing nog even je oude hobby weer oppakken: op zoek naar niet afgestoken rotjes en daarna een verkoop of ruilbeurs organiseren.

• 31 Januari 2017 - 17:58

Lambert:

En vergeten jullie Tante Trix niet te app-en? Die wordt vandaag 89. Zo ziet ze er uit tenminste.

• 06 Februari 2017 - 15:07

Jac:

Voor elke dag 5 bedoel je toch??(! Wat n gesjouw voor Toby.)