Toby & Neel aus Tralië - Reisverslag uit Townsville, Australië van Neel & Toby - WaarBenJij.nu Toby & Neel aus Tralië - Reisverslag uit Townsville, Australië van Neel & Toby - WaarBenJij.nu

Toby & Neel aus Tralië

Blijf op de hoogte en volg Neel & Toby

17 December 2016 | Australië, Townsville

Hi,

Vanuit Townsville, Australia ons volgende verslag.
De laatste 1,5 week Indonesië (Bali) hebben we ons vermaakt in Sanur, Canggu, Semingyak, Kuta en Denpasar. Veel relaxen, brommeren en bezichtigen. Onze laatste 2 dagen op Bali hebben we mogen vertoeven bij Yenni, die een bakkerij heeft daar. De oom van Neel heeft hier een aantal jaar geleden een uitwisseling gedaan en zo raakten wij dan weer in contact, de moeite waard om een kijkje te nemen dachten we. Ze heeft ons rondgeleid in de bakkerij en haar chocolaterie. Ons laatste dag hebben we met een private taxi van de bakker nog besteedt aan de Tambanan Botanische tuin, de enorme rijstvelden, en de Pura Ulun Danu BratanTempel. Helaas is ook hier het regenseizoen begonnen, en dat hebben we gemerkt ook. Tijd om weer verder te vliegen dus!

Zondag 4 December 11:00 PM tijd voor vertrek richting Cairns (30'C), Australië. 5,5 uur in de grote vogel.
We zijn nog geen half uur geland, en het valt ons meteen op hoe rustig, schoon en verzorgd het hier is (misschien had dat ook te maken met het tijdstip waarop we landden, maar dat terzijde) Het was in ieder geval een verschijnsel wat we al weken niet gezien hadden. De eerste dagen verbleven we in Cairns. Heel relax met een groot openbaar zwembad wat aan de zee lag, public barbecues en een gezellig park met live muziek. Gedurende ons verblijf hebben we meteen maar wat info opgedaan bij onze hostelgenoten, die de weg van Cairns naar Melbourne al afgelegd hebben, maar dan andersom. En uiteraard mocht een trip naar het Great Barrier Reef niet ontbreken. Een hele dag met een catamaran snorkelen op goeie snorkel- en duikspots op het rif, en of het goeie spots waren!! Schildpadden, rifhaaien, Nemo's, barracuda's, parrotfish, Sting Rays en ga zo maar door.. het kwam allemaal voorbij. Deze dag was zoals we hier dan ook regelmatig voorbij horen komen...AWESOME.

Tijdens ons verblijf in Cairns, mocht een bezoekje aan wat kroegen hier en daar natuurlijk ook niet ontbreken. Zo sloegen we het verzoek om nog een rondje mee te pakken in de bar na een dag intensief snorkelen ook niet af, dit uiteraard allemaal uit goed fatsoen.

We begonnen de volgende dag fris en fruitig aan onze tocht naar de Botanische tuinen en het regenwoud. Een aantal dagen later ontvingen wij het bericht dat er op de golfbaan, gelegen naast het regenwoud waar we gelopen hadden, een vier meter lange python een wallaby had opgevreten. Great.

We zetten onze reis voort, en ons pareltje op 4 wielen staat al op ons te wachten. Het is de bedoeling dat we hiermee dan dus echt heel de Oost-kust van Australië mee gaan zien. En ja, de '' Gelukkig zijn we verzekerd'' -grap is zeker gemaakt. Daar. Nog voordat we de poort uitreden. But hey no worries mate, your trip is gonna be awesome.

Vanuit Cairns zijn we eerst naar boven gereden, Cape Tribulation. Onderweg zien we veel suikerrietvelden en bezoeken we een Crocodile farm. Waar Toby z'n hoveniershartje sneller ging kloppen van de Botanische tuinen, zag Neel een mooie kans om informatie op te doen over de leerindustrie in Australië omtrent het exotische leer.

We krijgen interessante rondleidingen over krokodillen die o.a mensen en honden hebben gegeten, maar ook over slangen, koala's en kangoeroes. Wat ook erg bijzonder was, waren de Cassowaries, nog een typisch Australische diersoort. Het zijn super agressieve vogels waarvan er nog maar 1200 zijn.. Cool dus dat we de beesten ook hebben mogen zien.

Vanuit Cape Tribulation, weer naar beneden, onze volgende bestemming was Mission Beach. Daaraan gelegen ligt het regenwoud waar nog 40 Cassowaries in het wild leven, opgepast dus voor overstekers op onze weg daar naartoe. Mission Beach is in 2011 nog getroffen door een cycloon, maar desalniettemin zag het er adembenemend uit, en was er niets meer te zien van de natuurramp die toen heeft plaatsgevonden. Een mooi plekje dus voor de lunch! Fijn, zo'n buitenkeuken! (zie foto)

En zo zijn we weer onderweg naar het volgende moois. De Wallaman falls, in Ingham. Met een waterval van 264 meter lang meteen de grootste in Australië. Met de camper reden we de berg op voor een mooi uitkijkpunt. Eenmaal daar konden we naar beneden hikken om bij de waterval te kunnen zwemmen. Prima, het was immers maar 2,5 kilometertjes. Onderweg zagen we nog een slang van ong. 1 meter lang. Jippie, Nelis was even vergeten dat die beesten hier echt overal zitten, maar deze sissende schone liet haar daar weer gauw genoeg aan herinneren. Met trillende beentjes de afdaling hervat en eenmaal beneden namen we een welverdiende (verfrissende brrrrrrr) duik in het ijskoude water. De terugweg was bergOPwaarts. Pittige klim maar uiteindelijk weer bij onze inmiddels vertrouwde bolide terecht gekomen. Oja, dit hele avontuur vond plaats op teenslippers. Niet super handig ofzo.

Toen we op weg waren naar onze campsite zagen we een bordje van een andere waterval. We hadden de smaak toch te pakken dus waarom ook niet. Hier kwamen we uit op de filmset van Bambi (inclusief de rondfladderende vlinders)

Waar Neel van rots naar rots hupte om geen natte (inmiddels toch maar schoenen aangetrokken) sokken te krijgen, werkte Toby ondertussen aan zijn carrière als cameraman. En dat wierp zijn vruchten af! Een nieuwsgierig en erg fotogenieke (we hebben haar Neel genoemd) wilde zoetwaterschildpad, werd die dag vastgelegd. Awesome. (Zie filmpje)

Hoewel deze waterval niet echt groots of in gidsen wordt aangegeven, was het zeker de moeite waard!

Morgen passeren we onze eerste 1000 linksrijdende kilometers richting Airlie Beach, wat dinsdag ons vertrekpunt is voor de 3-daagse trip naar de Whitsundays. Eenmaal in Airlie snel een camping zoeken in onze Lonely Planet en richting een sport café, Neel wil namelijk perse de topper zien tussen Ajax en Psv.

We wensen iedereen alvast fijne Kerstdagen en Gelukkig Nieuwjaar. Zoals het er nu naar uit ziet vertoeven wij dan op Fraser Island.

• 17 December 2016 - 11:23

Ivon:

Suuuuuper mooie foto's!!! Wauw!!!

• 17 December 2016 - 14:08

Janny:

Waaaauw! Leuk om te lezen en te zien Toby en Neel! Nog veel plezier xxx

• 17 December 2016 - 15:35

Franka:

Wat is het weer mooi om dit te lezen. Prachtig verhaal en de mooie foto>s. Ik kijk al weer uit naar het volgende. ENJOY. XXXX

• 17 December 2016 - 16:39

Anouk:

G'day mates,

Goede update!! Klinkt goed jullie eerste avonturen Down Under!
    Fijn dat de LP zo goed van pas komt...ideale reisgids :)
    Fraser en Whitsundays zijn ook zeker hoogtepunten langs de oostkust!
    Geniet ervan!!
    X

• 17 December 2016 - 17:14

Helmie En Niek:

Geweldig zeg, genieten om het te lezen. Xx

• 17 December 2016 - 17:27

Lieke Van Stiphout:

Wauw vet zeg!!! Wat mooi allemaal! Geniet ervan en jullie ook alvast fijne feestdagen! X

• 17 December 2016 - 18:07

Wilma:

goed weer van jullie te horen. roept allerlei herinneringen op! groeten uit austria ook vanfam ploegmakers. hier is t afzien maar we slaan ons er wel door heen. fijne feestdagen en veel reisplezier

• 17 December 2016 - 22:00

Lieke A:

Heel gaaf weer Neel en Toby!! En ik ontdek nu pas alle foto's haha! Maar erg leuk!! X

• 18 December 2016 - 13:24

Jac En Marjon:

ok Toby, wat n kwaliteiten als cameraman; heel erg leuk zo'n filmpje van Neel de schildpad; die trouwens acuut omdraait als ze de cameraman van dichtbij ziet........???? Ook zo'n foto met een opgezette kangoeroe op t grasveld buiten, erg leuk.
    Mogen wij die trouwens gebruiken als nieuwjaarskaart voor de familie Koenen?
    Letten jullie wel op de spiegels met autorijden? We weten niet meer op welke auto we ze moeten claimen:).
    We zijn ook heel benieuwd Toby wat je dit jaar met je verjaardag gaat doen, 23 december. Net voor de kerstdrukte maar als we kunnen zullen we er zijn.
    Verder heel veel kerstgroeten uit Erp, speciaal T.van Lankvelt en de hond.
    xxxxxxxxx jac en marjon

• 19 December 2016 - 08:37

Leon:

Gaaf mensen! Ik hoop dat Neel wel genoten heeft van die "Topper" ;-) en Toby hoe laat en waar worden we verwacht op 23 december? Geniet alvast van je verjaardag.

• 19 December 2016 - 10:48

Tante Zus:

Zo uitgebreid als jullie hebben wij Australië niet gezien maar genieten opnieuw van jullie foto's, ga zo door, goeie reis en groetjes .=

• 24 December 2016 - 12:24

Carlo:

GENIET MET VOLLE TEUGEN. En daar lijkt het verdomd veel op.
    Fijne kerst

• 24 December 2016 - 12:32

Lambert Verhoeven:

Stelletje Onverlaten,

Kerst staat voor de deur. Dertig graden halen we hier niet maar met twaalf zitten we een aardig eind in de buurt. Het dooit dus nog steeds. De winter begint tegenwoordig steeds vaker met Pasen. Ik ruik hier binnen het konijn dat ligt te sudderen in de pan, ik zag dat er ook bier aan te pas kwam...... Waarschijnlijk zijn er ook kookboeken voor alcoholisten. Vanavond gourmetten bij Boy en Janny in de Den Uijlstraat. Met uitzicht op de Rabobank, onvergetelijk. Deze week mijn eerste AOW ontvangen, ben maar meteen naar de Voedselbank gegaan. Er staan drie heilige missen op het programma en de kerststal is ook gesetteld. Ik was er even met mijn hoofd niet bij en, paf, ik had het hoofd van een herder in mijn hand. Ik dacht even aan de IS, maar het is gewoon heel slecht gips van vroeger. Morgen, Eerste Kerstdag, is Malou jarig. Dat gebeurde al vaker. Het konijn gaat morgen mee naar opa, toch nog een voordeel als je niet ziet..... Dinsdag ga ik naar de sauna en geniet ik van de opgietingen. Ik denk wel veel calorieën tellen bij al die vrouwen, maar misschien durven ze wel niet te komen net na kerst. Lekker rustig dan. Ik ga dit jaar geen carbid schieten. Je kunt trouwens alleen nog maar illegaal vuurwerk kopen in Nijnsel. Ons mam heeft tegenwoordig verwarmde handschoenen maar of die rotjes zonder lontje die we goedkoop hebben kunnen kopen nu wat later ontploffen, dan weet ik niet. Met Oud op Nieuw gaan we met de familie Oosterholt naar Antwerpen. We dachten eerst aan Dubai maar Carla lust geen alcoholvrij bier.
    Wat fijn toch voor jullie dat alle leuke dingen tien uur eerder gebeuren dan hier! Als ik nog aan het hardlopen ben, dan zingen jullie al Stille Nacht, Holy Night. Ben trouwens benieuwd naar de foto van de kribbe in de camper. Heb nog geprobeerd te helpen met de broodverkoop in Erp vandaag, maar we kwamen er financieel niet uit. Ik scheen nog meer te vragen dan Toby.
    Gezegende kerstdagen en ik ben benieuwd of kangoeroe net zo lekker smaakt dan konijn. En dan met een lekker glaasje Fosters erbij... Komt helemaal goed! Merry Christmas.

• 24 December 2016 - 12:58

Lambert Verhoeven:

Nog even het laatste schokkende nieuws uit Nederland. Ik heb liever dat jullie het van mij horen, dan dat jullie het uit de krant moeten vernemen: Sylvana Simons is uit DENK gestapt en begint nu een eigen partij.
    Daarnaast is er in de media een flinke discussie gaande of vogelpindakaas ook inderdaad beter is dan gewone pindakaas, zoals tot nu toe altijd werd gesuggereerd.
    Het is natuurlijk aan jullie of jullie nu eerder naar huis komen.

• 31 December 2016 - 11:47

Wilma En Coen:

Hoi Neel en Toby,
    Volgens mij zitten jullie nu al klaar voor het vuurwerk, de champagne en het nieuwe jaar. Wij moeten nog even wachten, eerst nog wat oliebolllen oppikken bij d'un bakker! En dan op naar de Veluwe.
    Een heel goed uiteinde en een gelukkig en gezond 2017 toegewenst vanuit Keldonk.
    En vooral nog heel veel genieten van jullie wereldreis. Groetjes Coen en Wilma

• 31 December 2016 - 15:04

Carlo:

Gelukkig nieuwjaar hebben jullie de vingers nog allemaal. Nieuwjaar vieren op fraser eiland is zeker wel top? Have Fun fck Coldplay hier voor de oudejaarsnacht als mijn vingers heel blijven met afsteken vuurwerk zullen ze er wel afvriezen.
    Geniet ook in 2017. Ps heg en tuin wachten op je !

• 08 Januari 2017 - 15:52

Jac:

Neel,nog even n vraag die me nou al 2 maanden bezighoud .Hoe gaat t reizen met volle bepakking ,en hoe hou je het toch vol met slechts 1 badlaken? Groeten je vader.